biisit radioihin ja haastattelut ja hieman tietoa minusta laulajana

 hei taas lukijat!

Kello on aamulla aikaisin perjantaina. Ulkona alkaa pikkuhiljaa aurinko paistamaan ja tulemaan lämmintä. Aurinkoinen ja lämmin ilma on siis luvassa tänään. Pikku linnut laulaa jo näin aamulla. Katselen keittiön ikkunasta ulos ja kirjoittelen tätä blogi päivitystä samalla. Ensimmäisen kupillisen aamu kahvia nautin samalla. Tämä tuntuu siksikin erilaiselta, kun asuu pienissä kylässä maaseudulla. 

Sitten itse asiaan kirjoituksessa. Olen jo aikasemmin kirjoittanut millaisia biisejä olen julkaissut ja tulossa vielä kesän aikaan julkaisuun. 

Olen jokaisen biisini, jonka olen julkaissut ja itse asiassa myöskin tällä hetkellä tuottanut, niin yrittänyt laittaa radio soittoon. Tietenkin, koska haluan niitä julkisuuteen muutenkin kuin digialustoilla jakamiseen. Sitten tapahtui se,että eräs radiokanava otti kiinni ainakin laiturilla biisistä julkaisun jälkeen. 

Finnradio otti laiturilla biisin uusien soitettavien biisien joukkoon. Eräänä perjantaina tuli finnradio kanavalta lähetys, missä esiteltiin uusia biisejä ja siellä joukossa soi tämä minun laiturilla biisini. Jossakin vaiheessa myöskin tälle radiokanavalle tehdään minusta haastattelu. 

Uusin biisini,joka tulee julkaisuun 1.6. otetaan eräälle radiokanavalle myöskin, mistä se jaetaan muihinkin radio kanaville. Menee myöskin automaattisesti radio kanavien listojen äänestyksiin. Tälle kyseiselle radio kanavalle tehdään myöskin minusta laulajana promohaastattelu. 

Olen iloinen siitä,että musiikkini ja biisini alkavat kiinnostamaan radiokanavia ja biisit pääsevät sinne soitettavaksi ja minusta tehdään laulajana radio kanaville haastatteluja. Tämäkin on tie päästä eteenpäin laulajan uralla. Siksi olen onnellinen, että olen yli vuoden itse maksanut kaiken ja tuottanut ja nyt olen tässä pisteessä ennen kesän alkamista. Onneksi minulla on niin ihana mies, joka tosiaan auttaa tekniikassa ja kansikuvien ottamisessa. Pystymme tekemään yhdessä hyvin yhteistyötä ja se on tässä tärkeää, koska muuten ei tämä homma ei luonnistu lainkaan. Mieheni on koko ajan ollut tässä mukana ja patistanut mua eteenpäin ja kannustanut ja tukenut minua. Siksi olen tosi kiitollinen miehelleni, että saan omia unelmiani toteuttaa ja tehdä sitä mistä tykkään tosi paljon. 

Olen koko nuoruuden ajankin tykännyt laulaa ja soittaa myöskin soittimia, kuten kitaraa, Sain kitaran nuoruudessa joululahjaksi. Siitä myöskin lähti innostus kitaran soittamiseen. Lauloin koulun eli yläasteen joulujuhlissa ja kevät juhlissa aina koulun bändin kanssa ja siitäkin lähti vielä voimakkaasti innostus laulamista kohtaan. aikuis iällä olen laulanut karaokea tosi paljon. ensin kävin laulamassa baareissa ja kavereitten luona, kunnes ostin omat karaoke laitteet kotiin. Ensi alkuun oli kyllä baareissakin, että uskallanko mennä laulamaan kaikkien eteen ja olin hieman ujo. Siitä se pikkuhiljaa lähti. Mitä enemmän olin laulanut karaokea, niin sitä innostuneempi olin yrittämään laulaa itse ihan biisejä, mitä julkaisisin. En vielä siinä vaiheessa uskaltanut vaikka olisi pitänyt alkaa.

 Vuodet menivät eteenpäin ja siinä oli muuta kaikenlaista. Tuli avioerokin matkan varrella. Tutustuin avioeron jälkeen nykyiseen mieheeni ja ei siitä kauan mennyt kun olimme jo kihloissa ja mies muutti minun luokseni asumaan. minulla ei ollut lapsia siinä vaiheessa vielä, mutta 2 kissaa oli. Asuimme yhdessä, olimme kihloissa ja muutenkin elämä meni hyvin. Jossakin  vaiheessa, kun olimme olleet yhdessä, niin aloimme miettimään lasta. No se kävi kyllä aika nopeasti. Olin jättänyt ehkäisyn pois, niin siitä 2 kuukauden päästä olin jo raskaana. Se oli aikamoinen yllätys meille. Lapsi syntyi sitten vuonna 2014. Ai niin mieheni tapasin vuonna 2009, kihloihin menimme vuonna 2010 juhannusaattona ja mieheni muutti luokseni heinäkuussa 2010.Naimisiin menimme tammikuussa 2015.  Kaikki aika meni lapsen kanssa, joten siinä vaiheessa musiikki jäi syrjään ja unelmani myöskin laulajana. Siinä oli kaikennäköistä muuta koko ajan ja lapsen asioitten hoitamista. Jossakin vaiheessa tuli kaipuu takaisin musiikin pariin. Aloimme mieheni kanssa laulamaan ihan kotona karaokea. Mieheni ekoja kertaa ikinä ja minä aloitin sen uudestaan pitkästä aikaa. Kävin välillä baareissakin laulamassa. Siitä alkoi sitten innostuminen uudestaan musiikkiin ja laulamiseen. En vieläkään uskaltanut ottaa siinä vaiheessa askelta eteenpäin, että olisin ensimmäisen sanoituksen ja sävellyksen ostanut. Puhuin ja kerroin halustani alkaa laulamaan kunnolla. 

Yhdessä vaiheessa siihen sitten tuli tilaisuus. Mieheni alkoi minua rohkaisemaan ja antamaan tukea. Otin siinä vaiheessa muutamia laulutunteja. Kuten olen edellisissä blogi kirjoituksissa kirjoittanut niin aloin ottamaan sanoituksia ja sävellyksiä ja julkaisemaan laulujani. Täytyy kyllä myöntää, että välillä on ollut sellaisia vaiheita ja tuntemuksia, että ei tästä mitään tule ja olisin halunnut luovuttaa matkan varrella. Itsetuntemus ja itseluottamus on minulla ollut aina hieman huonoja. Siksi olen aina välillä itsekseni miettinyt, että olen ulkonäöllisesti kauhea, että en kehtaa mennä esiintymään,että mitä ihmiset ajattelevat minusta ja ulkonäöstäni. Vaikka toiset sanovat, että laulan hyvin, ääni on hyvä, laulan ihan sanoituksen ja rytmin/melodian mukaan, niin itse olen aina siitä erimieltä ja ajattelen että laulan huonosti ja eikä tosiaan mene hyvin. Ihan kaikissa tälläisissä asioissa ja jutuissa olen tosi epävarma ja pelkään aina että en onnistu missään. Tämä huono itseluottamus johtuu,siitä että minua on koko ylä-asteen ajan kiusattu. Olen ollut siis koulukiusattu. Tämä ei ainakaan minulle antanut mitään hyvää omaan mieleeni, kun minua haukuttiin läskiksi, ujoksi, hiljaiseksi, rumaksi, pelkuriksi ja kaikilla mahdollisilla haukkuma sanoilla. Lisäksi se kiusaaminen ei jäänyt vaan henkiseksi ja sanalliseksi vaan se oli fyysistäkin. Minua potkittiin, lyötiin ja kaikkea muuta ikävää. No siksi en ole oikein koskaan päässyt sinuksi itseni kanssa ja kovin kauan miettisin tätäkin, että olisiko minusta oikeaan laulajan uraan tai ottamaan siitä itselleni ammattia. Olen vieläkin välillä siitä epävarma ja koulukiusaaminen tulee tosi vahvasti mieleeni ja ajattelen, että mitä, jos minua aletaan näin kiusaamaan myöskin tässä laulajana. Se on tosi vaikeaa päästä näistä ajatuksista eroon. Minulla on myöskin ollut syömishäiriä eli anorexsia ja bulimia. Välillä se syömishäiriökin nostaa päätään, kun mietin ulkonäköä ja voinko syödä nyt vai pitääkö mun "laihduttaa" syömishäiriöllä, että voisin mennä paremmin yleisön eteen. Vaikka olenkin välillä sitä mieltä, että se kannattaisi mutta sitten toisaalta olisiko siinä mitään järkeä. Lopulta se järki voittaa ja sanoo,ettei tässä ole mitään järkeä. En tosiaan häpeä kirjoittaa näistä ja kertoa näistä täällä laulajan blogissa, koska tiedän, että monella näitä ongelmia on ja miettivät ihan samoja asioita. Kuten juuri toi syömishäiriö, koulu kiusaaminen,että on niin sanottu "uhri", alkoholi ongelmia, lääkekoukossa tai huumeissa. Minä haluan laulajana tuodan lauluissakin myöhemmin esille näitä ongelmia ja se että laulujen myötä ne voisi auttaa jotakin. En tiedä, mutta voisivat ehkä.

Joka kerta, kun olen äänittänyt biisini ja kuuntelen sitä, niin mietin mielessäni, että voiko tämän julkaista. Onneksi siinä on mieheni ja hän sanoo sen lopullisen sanan ja päättää myöskin minkä version siitä aletaan laittamaan julkaistavaksi. Jos minä sen yksin päättäisin niin ei siitä tulisi koskaan valmista, kun olen siinä niin epävarma. Apujoukut sentään auttavat näissä. 

Jos joku haluaa,ottaa yhteyttä muhun vaikkapa noista yllä olevista jutuista mistä kirjoitin ja mistä minullakin on omakohtaista kokemusta. minulla on siis kokemusta kuolukiusaamisesta, ja syömishäiriöista. Tai muuten ehdottaa vaikkapa mistä aiheesta voisin laulaa tai ihan mitä vaan, niin laitan tähän sähköposti osoitteeni:

laulaja.susanna@gmail.com 

sinne voi laittaa rohkeasti viestiä tulemaan! 

kevöt terveisin: Susanna Revo laulaja

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

kesän varmistuneet keikat

seitsemän kukkaa musiikkivideon tekeminen 13.6.2023